کمیته خدمات اسکان و رفاه



 

به منظور  بهسازی،  آماده¬سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران، و نظارت بر آن،  این کمیته تشکیل گردیده است و  همچنین با توجه به اینکه همه کمیته های تابعه ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای رفاه حال مسافران و گردشگران فعالیت میکنند لذا یکی دیگر  از وظایف  اصلی این کمیته ، ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته ها  برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران می باشد.در این راستا نکات و محورهای ذیل به عنوان بخشی از اقدامات کمیته مذکور  می بایست  مدنظر ستادهای اجرایی خدمات سفر  استانها و مناطق آزاد  قرار گیرد


1.    هماهنگي با جامعه هتلداران استان به منظور آماده سازي مراكز اقامتي به لحاظ كمي و كيفي
2.    هماهنگي با مهمانپذيرها و هتل آپارتمانها و غيره
3.    کنترل نرخ گذاري واحدهاي اقامتي و اطلاع رساني نرخ مصوب با همكاري بخش خصوصي
4.    بهره گيري از طرح نوروزي آموزش و پرورش در اسکان فرهنگیان بویژه توسعه سامانه رزرو  اینترنتی
5.    آماده سازي كمپ ها ، زائرسراها، خانه مسافر، سایر ظرفیت ها
6.    آماده سازی مکانهایی ثابت و موقت  برای اقامه نماز و برنامه ریزی برای برپایی نماز جماعت در محل های اسکان
7.    هماهنگي با دانشگاهها براي استفاده از خوابگاههاي دانشجوئي در صورت لزوم و پس از تکمیل ظرفیت های رسمی
8.    هماهنگی با  مساجد ،سالن های ورزشی مدارس برای اسکانهای اضطراری در شرايط بحراني و نامساعد جوي
9.    آماده سازي و بهسازي مراكز اقامت موقت در پلاژهاي استانهاي ساحلي
10.    هماهنگی و همکاری  با  ادارات اوقاف و  بقاع متبرکه در اجرای طرح آرامش بهاری
11.    تعيين نقاطي جهت اطلاع رساني از ظرفيت هاي خالي مراكز اقامتي به مسافران و گردشگران
12.    برنامه ریزی برای پوشش بیمه ای حوادث در اماکن عمومی و بویژه مراکز اسکان
13.    هماهنگي در خصوص ساماندهی چادرهای مسافرتی و انتقال آنها به مراکزی که از قبل آماده¬سازی شده است.
14.    رسيدگي به وضعيت امکانات رفاهی کمپینگ ها( آب آشامیدنی، ایمنی ، امنیت؛ پارکینگ ، روشنایی ، سرویس بهداشتی و سایر)
15.    هماهنگي با بانك ها جهت رفع خرابي هاي خودپرداز هاي بانكي و تامين نقدينگي
16.    هماهنگی با ادارات مختلفی که در زمینه اسکان یا رفاه مسافران و گردشگران دارای ظرفیت هستند
17.     هماهنگی  درجهت   افزایش ساعات کاری مجتمع ها، فروشگاههای زنجیره ای ، موزه ها، و سایر صنوف خدمات رسان
18.    ارائه راهکار و یا پیشنهاد به سایر کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر برای رفاه حال مسافران و گردشگران

 

 




ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*